Per què tenir externalitzada la comunicació digital en professionals especialitzats en el sector salut?
- Sabies que el 51% dels internautes busquen informació en webs de salut després de rebre un diagnòstic? (1)
- Twitter and other social media tools might not bring health to all, but they can help to bring accurate health information to many more people than ever before. After all, one fact sheet or an emergency message about an outbreak can be spread through Twitter faster than any influenza virus. It’s an opportunity for health professionals to explore, listen and engage (2).
El professional de la salut es troba en la necessitat de maximitzar el temps per atendre els seus pacients, al mateix temps que ha de seguir en una formació continuada per estar al dia de tots els avenços i realitzar tasques administratives i de gestió pròpies d’un autònom.
La gestió de les xarxes socials és una tasca que ha de combinar coneixement en temes de salut, la dinàmica de cada xarxa i l’exploració diària de l’utilització de les xarxes per part dels proveïdors, clients i competència. Aquesta combinació requereix temps i rodatge.
A més, en temes de salut, és imprescindible:
- L’estricte compliment de la LOPD.
- Les lleis que fan referència a la publicidad de medicaments i altres.
- El compliment dels requeriments dels col·legis oficials de metges o farmacèutics.
- La selecció i combinació de continguts de tal forma que ni es perdi el rigor científic ni tampoc es publiqui a un nivell que no connecti amb la comunitat digital.
La gestió de la comunicació digital en aquest sector, doncs, requereix d’un professional amb un bagatge específic que combini el coneixement tècnic i el de community management.